Grundkursus i sociale medier

Bliv en strategisk social medie-specialist med øje for salg og synlighed. På vores 2-dages kursus i sociale medier lærer du om alt fra strategisk planlægning af indhold, eksekvering af kampagner til effektmåling og afrapportering på de sociale medier.

Sociale medier er blevet en af de mest centrale markedsføringskanaler, og med det rigtige indhold og det rette kendskab kan du både opnå øget kendskab til din virksomhed, højere kundeloyalitet og mere trafik.

På dette 2-dages kursus vil du blive introduceret til en bred palette af værktøjer, der ruster dig til at arbejde strategisk med dine sociale medier. Du får bl.a. kendskab til, hvordan du rent praktisk navigerer i annonceværktøjerne samtidig med, at du lærer, hvordan du opstiller de rette KPI’er for dit indhold, og hvordan du måler effekten af det. 

Du vil få både viden og praktisk erfaring om, hvordan du gennem engagerende og kontinuerligt indhold kan øge din følgerskare på f.eks. Facebook, Instagram, LinkedIn og Youtube – og dermed kundens kendskab til dit brand og din virksomhed. Alt sammen uden behov for det store digitale kendskab eller erfaring med nogle af kanalerne.

2 dage 

5.500 DKK ekskl. moms

GRUNDKURSUS I SOCIALE MEDIER

  • Fuld forplejning
  • Maks 10 deltagere
  • Praksisnær undervisning
  • Central placering i København

Covid-19: 
Ved ankomst til IDA Conference skal alle deltagere fremvise gyldigt Coronapas. Vi overholder gældende coronaregler udstedt af sundhedsmyndighederne.

Det vil du gå fra kurset med:

N

Kendskab til de mest anvendte sociale mediekanaler, og hvordan du bedst anvender dem strategisk i din virksomhed.

N

Praktisk erfaring med betalt annoncering, hvor du lærer at udvælge og segmentere din(e) målgruppe(r).

N

Viden om, hvordan du opsætter en strategi for dine sociale medier, der matcher jeres overordnede markedsføringsstrategi – og hvordan du eksekverer på den.

N

Konkrete værktøjer til værdiskabende og engagerende indhold såsom tone-of-voice, indholdsstrategi, billede og- videoopsætning og influencer-marketing.

N

Evnen til at analysere og effektmåle din kommunikation, så du kan påvise en positiv ROI (Return On Investment).

Program for dag 1 på grundkursus i sociale medier
Program for dag 2 på grundkursus i sociale medier

Hvorfor skal jeg vælge et kursus i sociale medier hos Klutch?

Der er masser af grunde til, at du skal vælge et kursus i sociale medier hos Klutch. Først og fremmest vil du blive undervist i et rum, hvor du løbende har fingrene i bolledejen samtidig med, at det er helt og aldeles tilladt at være en spørge-jørgen. 

Det er muligt, fordi vi maks håndterer 10 deltagere pr. kursus, så der er plads til personlig sparring og en-til-en dialog med alle deltagere. På den måde kommer du hurtigt til at mærke udvikling, se resultater og føle dig mere sikker i at navigere i den store sociale mediejungle efter endt kursus. 

Hvem er kurset for?

Kurset er til dig, der ønsker at lære at administrere sociale medier i virksomhedsøjemed. Du kan både være ny på området eller have brug for at finpudse din viden om sociale medie-strategier og produktion af organisk og betalt indhold.

Hvad er praktisk inkluderet i kursusforløbet?

Du vil i løbet af det 2-dages kursusforløb fra kl. 9.00-15.00 modtage fuld forplejning. Du får derfor både morgenmad, frokost og lidt til den søde tand begge dage.

Vigtigst er du sikret en velforberedt ekspertunderviser med masser af praktisk erfaring i rygsækken, som har fingeren på pulsen ift. “dos og dont’s”, trends og tendenser på sociale medier.

Det er en fordel, hvis du har adgang til din virksomheds Business Manager, så vi konkret kan hjælpe dig med dine annoncer. Hvis du ikke har adgang til en Business Manager konto, får du stillet en testkonto til rådighed. Du skal have din egen bærbar computer med.

Vi kontakter dig inden opstart, så kurset kan tilpasses dine ønsker til indhold.

 

Hvor brugbart har kurset været for din fremtidig karriere?

"Jeg fik en dybere forståelse af Google og blev endnu mere sikker på, hvor vigtig dén online tilstedeværelse er samt hvor vigtigt det er at tænke SEO ind i webshops og websites. Jeg fik mod til at kaste mig ud i Google Ads, og jeg lærte hvor vigtigt det er med data (Google Analytics) for at få indblik i, hvem der besøger ens site og hvordan de agerer for løbende at kunne optimere mit arbejde med henblik på konverteringer."

– Karina Herløv Jørgensen

Hvor tilfreds var du med kursusindholdet?

"Jeg var meget tilfreds med indholdet. Det vigtigste jeg lærte på kurset, er at se digital markedsføring ud fra en e-commerce side."

Frank Jeppsson

Tilmeld dig vores nyhedsbrev!

Savner du gode råd, metoder og aktuelle nyheder om, hvordan du optimerer din digitale markedsføring?

Få det hele med vores nyhedsbrev. Vi lover ikke at spamme dig!

Lige nu får du 15% rabat på et valgfrit kursus, når du tilmelder dig.

Klutch Kurser nyhedsbrev